Címlap Hogyan segít?

Hogyan segít?

A mentálhigiénés szemléletű segítő beszélgetés a kliens élethelyzetének, problémájának megismerésével kezdődik, majd ezután együtt megtervezik a segítő folyamatot. Megbeszélik a beszélgetések helyét, időpontját, gyakoriságát, beszélgetések számát előreláthatóan és azt, hogy ki milyen feladatot vállal a kitűzött cél érdekében. Ha ez megtörtént, kezdődhet a mentálhigiénés szemléletű segítő beszélgetések sora.


A mentálhigiénés szemléletű támogató beszélgetések fontos jellemzője a nondirektív segítő beszélgetés, melynek során a bajba jutott saját erejéből képes megoldást találni az őt foglalkoztató problémákra. Ebben az esetben az eredmény sokkal átütőbb lesz, mint azokban az esetekben, amikor kívülről kapja a segítséget. A mentálhigiénés szemléletű segítő beszélgető partnerként tekint a segítséget kérőre, nem diagnosztizál, nem moralizál, nem dogmatizál és nem értelmez, hanem a beszélgető partner szavait és mögötte rejlő érzéseit tükrözi vissza. A visszatükrözés a kliens olykor homályosan megfogalmazott érzéseinek szavakká formálása a segítő által, ami segíti őt a tisztánlátásban. Fontos, hogy ne a szavak tükröződjenek vissza, hanem az érzések, melyeket a segítséget kérő szavai hallatán átél a terapeuta. A megvalósításhoz nagyfokú empátiára van szüksége, ami azt jelenti, hogy a segítő teljes lényével átérzi kliensének problémáját, mely akadályként gátolja életét. Ha ezt megérzi a bajba jutott, biztonságba érzi magát és képes lesz egyre jobban megérteni önmagát, homályos érzéseit és eljut az „ahá-élményhez”.
Ezt, az olykor nehéz munkát tudom segíteni bizalommal, meleg együttérzéssel, hogy a lelki egyensúlya ismét a régi legyen.

 

 
Parnereink
Ki olvas minket
Oldalainkat 1 vendég böngészi